Auto’s vandaag kunnen en doen meer dan auto’s van eergisteren. De elektrische systemen in de wagens worden daarom steeds complexer. Hierdoor wordt het opsporen van elektrische storingen steeds lastiger. Steeds vaker worden er elektronische componenten gebruikt, waarbij de technieker de principewerking van het component moet begrijpen, voordat er kan worden gestart met de diagnose.
Jorg Nys is mede-eigenaar van De Autospecialist en is een doorgewinterde auto elektronica specialist. Hij volgt jaarlijks tal van trainingen want de evolutie gaat op een hels tempo op dit gebied.
In de loop der jaren heeft Jorg een enorm netwerk ontwikkeld van merkspecialisten enerzijds en specifieke technologie specialisten anderzijds. Niemand in dit wereldje heeft de kennis en de kunde alleen in huis.
Kennis delen om uiteindelijk te vermenigvuldigen is ons motto. Jorg wordt vaak geconsulteerd door andere universele maar zelfs door verschillende merkgarages.
Behalve de kost van kennis en permanente vorming, zijn ook apparatuur, systemen en licenties een stevige investering.
Een investering die wij graag doen omdat we absoluut de klant op ieder vlak willen kunnen helpen, en liefst nog op een betaalbare manier ook. We streven altijd naar de meest economische herstelmethode en betrekken de klant heel nauw bij het herstelproces.
Hieronder lees je hoe wij complexe problemen op een klantvriendelijke en economische manier trachten te behappen.
Van complex probleem tot oplossing in 3 stappen
In de ideale wereld lever je binnen een uurtje een definitieve oplossing voor een complex probleem. Maar de wereld is niet ideaal, verre van, zo blijkt… Hieronder vind je ons diagnose en hersteltraject in 3 stappen.
Dit begint met het uitlezen van de wagen, raadplegen van hulpbronnen en uitvoeren van metingen gedurende maximaal 2 uur en mondt uit in het voorstellen van een hersteltraject met bijhorende prijsofferte. Hiervoor wordt een forfaitaire prijs van € 99 aangerekend.
In de meeste gevallen zul je voor deze prijs weten:
Maar soms is het probleem complexer dan we zouden willen en hieruit zou kunnen volgen:
Zodra de klant zijn goedkeuring geeft over het hersteltraject, leveren we de job en koppelen we het resultaat terug naar de klant. Behalve wanneer een effectiviteitsscore van 5 wordt gegeven, blijft het mogelijk dat het probleem niet is opgelost en dat er onderliggende problemen zijn. In dat geval keren we terug naar fase 1 waarin verdiepende diagnose aanleiding geeft tot een nieuw hersteltraject.
Bij De Autospecialist houden we van eenvoud maar onze werkprocedure bij complexe problemen laat zich niet zo eenvoudig uitleggen.
Het is duidelijk dat complexe problemen soms geen snelle en definitieve oplossingen kennen. Wij leggen al onze kennis, kunde en vakmanschap in de weegschaal en beloven volledige transparantie over kosten, uitvoeringstermijn en effectiviteit van de oplossing.
Als klant word je vanaf de eerste minuut betrokken en blijf je op de hoogte van de vorderingen. Als klant beslis je over iedere euro die wordt uitgegeven in het voorgestelde hersteltraject. Maar goede afspraken maken de beste vrienden: ook in het geval dat er geen definitieve oplossing wordt bekomen, zal volgens akkoord moeten betaald worden.
En laat ons eindigen met de geruststelling dat het meestal nogal meevalt.
We hebben het al gehad over metingen en hulpbronnen maar wie zijn die hulpbronnen dan precies? Wel, we hebben uiteraard ons netwerk van merkspecialisten waarmee we kennis delen en dankzij de hedendaagse IT toepassingen kunnen we zelfs aan tafel zitten met de constructeur himself.
Met Pass-thru leg je een directe verbinding tussen de auto en de data-server van de fabrikant. Daarmee krijg je op het diepste niveau toegang tot de auto. Je stelt sneller de juiste diagnose en krijgt belangrijke technische informatie (zoals actuele servicebulletins en foutcodes) die je nergens anders krijgt.
Dankzij Pass-thru zijn wij in staat om:
Heb jij een probleem aan je wagen en wil je ons in de gang zetten om die meest economische herstelmethode te vinden? Of ben je van je stoel gevallen en wil je graag een tweede opinie? Je bent meer dan welkom bij ons. Boek hieronder meteen je afspraak.
Stuur ons een Appje!
Bereikbaar van ma t/m vr van 9.00 tot 18.30 uur, za van 9.00 tot 18.00 uur en zo van 13.30 tot 18.00 uur.